SR:s Medieormen blockerar kommentator

Medieormens redaktör blev så irriterad på sanningen att hon inte kunde hålla sig ifrån att blockera mig som kommentator, trots att den SR-sidan verkligen behöver all sanningsenlig diskussionsaktivitet den kan få.

Cecilia Djurberg, som man får förmoda är aktuell redaktör, blockerade från och med igår mitt Disqus-konto på Medieormens hemsida så att jag inte mer ska kunna lämna några kommentarer där. Denna lilla mediahäxa är således inte bättre (eller sämre) än någon av sina kollegor i radiohuset, ett hus där lögnen och ondskan regerar. Det är vad vi får för licenspengarna.

Så här har hon valt att framställa sig själv i sin avatar. Texten under bilden är mitt tillägg.

Hokus pokus! Nu är du blockerad!

”Hokus pokus! Nu är du blockerad!”

11 tankar på “SR:s Medieormen blockerar kommentator

  1. Här får du en Bontonbild, under tiden jag funderar på vad jag i så fall ska skriva ;-)http://www.bonton.se/?d=2015-01-08

    Besök gärna min sida. Dina kommentarer är viktiga för mej…
    Kao

  2. Vi var många på Aftonbladets blogg och många av oss hade starka åsikter om inte minst politik. 2009 kastades vi ut till förmån för Blondinbellor och Schulmän och andra tyckare. Vi gaddade oss samman för att inte tappa kontakten med varandra. Så många gick till WordPress och vi ‘gamlingar’ kallas http://www.GAB.wordpress.se/.

    GAB står för ‘Gamla AftonbladetBloggare’..och så hittade vi tillbaks till varandra igen. En bloggare från AB skapade den sidan.

    Sigge Eklund var moderator – en person som bara lever sitt bekväma liv via sin stenrika pappa och brorsan Fredrik som är stjärnmäklare i New York. Det finns mycket att säga om detta. Apropå yttrande- och tryckfriheten och vilka som får nyttja den……Ojoj!

    Kao..

    • Så agerar dyngskallemedia. Det är bra att ni håller kontakt, men vad jag dessutom skulle vilja se är att sådana som ni kastar er på dyngskallemedia där det ännu finns möjlighet, som t.ex. i kommentarerna på Medieormens hemsida hos Sveriges Radio. Jag och Stig Olsson (han med bloggen Cyberliv) var ett radarpar som praktiserade den strategin och givetvis var det mycket effektivare än nu när jag får kämpa på egen hand. Om vi skulle bli bara tre eller fyra stycken som på det sättet kämpade för sanning och rättvisa tillsammans finge typer som Cecilia Djurberg något att tänka på.

    • Medieormen talar inte bara om sina egna problem. Sedan är det ett program om medieutveckling, men visst går det att ta upp frågor om massmedieutveckling som har sin grund i samma medias ointresse för orättvisor. Kommentera detta på Medieormens hemsida!

Lämna en kommentar