SVT Debatt blockerar kommentator

På SVT Debatt vill man inte vara sämre än på den kristna tidningen Dagen: Nu har SVT Debatt blockerat mig från att kommentera på deras internetforum. Sanningen i kommentarsspalten blev för jobbig även för skojarna på vår så kallade public service, då blockerar man på modernt demokratiskt manér obehagliga budbärare. Vän av logisk konsekvens ställer sig frågan: Förstår inte de som gjorde detta att det kommer att slå tillbaka på dem själva, på SVT och på public service?

11 thoughts on “SVT Debatt blockerar kommentator

  1. Jag blir inte förvånad längre… Det har gått för långt!

    Såg du den nyligen klubbade lagen i USA där militär nu får avrätta folk på gatan, utan dom, bara med en muntlig anklagelse ”du är terrorist” el likn!!!

    Överallt är eliten nu så skrämda av allt motstånd de möter via nätet att de inte längre drar sig för att t o m öppet slå ner allt motstånd. I ditt fall så tystar dom dig, jag har ju också några tidningar jag inte längre får kommentera i…. så jag vet hur det känns, som en förolämpning!

    Jag ser fram emot den dagen då folket reser sig och tar tillbaka var vi lagligen har rätt till.

    • Tack för kommentar, Stig! Dock förbryllar det mig hur korkade blockerarna är att de inte märker att de biter sig själva i svansen, spottar i motvind, skjuter sig själva i foten och sedan står där med skägget i brevlådan.

      Nej, jag har inte kollat upp den nyligen klubbade lagen du nämner, men någonting lär man väl ha byggt FEMA-anläggningarna för. Korruptionen i USA måste avslöjas omedelbart; det är bokstavligt talat livsfarligt att låta nuvarande genomruttna maktelit fortsätta härja fritt där, och som den militära supermakt USA fortfarande är, härja fritt i resten av världen. Detta korruptionsavslöjande kommer emellertid att kasta en mycket mörk skugga över traditionell massmedia — även kallad dyngskallemedia — eftersom den genom sin ovilja att sanningsenligt rapportera om korruptionen, själv har bidragit till den.

  2. Ha ha, ja Cyberstig var just den rätte att kommenterar. Han som själv blockerar mina och andras bloggar. Vilken [] hycklare. Det visar återigen att jag har rätt angående den personen som tror att han är mer än andra..

    • Hur kan Stig blockera din blogg? Har du ens någon blogg? Svordomar, fult språk och smutskastning är inte tillåtet här så det är första och sista gången en sådan kommentar får vara kvar, även i redigerat skick som här ovan. Jag har aldrig märkt att Stig tror att han är mer än andra. Är du faktiskt missbrukare?

      • Sorry, jag menar min och andras kommentarer. Nej, någon blogg har jag inte och kommer aldrig att skaffa mig heller. Däremot kan du hitta mig på Fb

  3. Blev precis avstängd och blockerad. Har varit rätt så politiskt inkorrekt i mina åsikter. När jag körde ett par kommentarer som var en variation av temat i Jonathan Swifts ”Ett anspråkslöst förslag”, så stängdes jag utan varning av.

    Har mest hållit mig till politiska diskussioner, men halkade in på diskussionen om ”provrörskött”. Jag är vegetarian av etiska skäl men skulle i teorin kunna äta provrörskött.

    Det som stängde av mig var nog när jag svarade en köttätare som provocerade med att nedvärdera kors intelligens och skrev sådant som ”Kons syfte är att ätas. Bara de har ett bra liv tills det att de dödas och blir till mat”. Jag svarade ungefär ”Kor är överlag mer intelligenta än förståndshandikappade människor. Du har alltså inget emot att äta förståndshandikappade människor? Bara de har ett bra liv tills dess de termineras och blir mat.”

    Jag ville provocera och försöka få igång lite tankegångar i personens skalle.

    Man må inte hålla med mig om mina jämförelser, men det var inte så att jag förspråkade att äta förståndshandikappade personer. Jag ville bara få folk att tänka igenom varför de tänker som de tänker om vilka djur man kan äta respektive vilka djur man inte kan äta.

    Nåväl. Utan SVT Debatt har jag mer tid till andra saker…

    • Tack för kommentar, Gaikokujin. Tråkigt att du också blev blockerad, men det är ju Karin Eder Ekman och, tror jag, Leo Lagercrantz som härskar på SVT Debatt så det kommer inte som någon överraskning; dyngskallemedia skämmer ut sig hela tiden. Hoppas nästa blockerade kommentator också hör av sig här så kanske Cyberord kan bli ett litet forum för SVT-blockerade debattörer.

  4. Hej Magnus!
    Här kommer en kommentar som jag lade ut på SVT Debatt. Efter att ha fått strax över 45 ”gilla”, togs den plötsligt bort. Jag lade då ut den en gång till, vid 17-tiden (eftersom jag ville ge vanligt folk en sportslig chans att hinna hem från jobbet och läsa kommentaren innan kommentatorn hann ta bort den). Jag fick några ”gilla” till (inte för att det är huvudsaken, mer än att det är glädjande att någon läser) innan kommentaren togs bort igen. Men visst, den fick vara uppe i några timmar, om det nu är där ribban ska ligga för yttrandefrihet i Sverige… Nåväl, här är kommentaren:

    Wirtén skriver: ”De flesta papperslösa bevisar varje dag att de vill tillhöra Sverige, och kämpar med näbbar och klor för att hänga kvar.”
    .
    Ja, givetvis, med tanke på de förmåner ett svenskt medborgarskap innebär (livstidsförsörjning mm). Obs! Wirtén talar här inte om verkliga flyktingar som tack vare generösa asylregler får stanna, utan om de som saknar asylskäl eller är efterlysta.
    .
    Det är dessa Wirtén vill ska få gå före flyktingar i kön. Inte särskilt humanistiskt mot de verkligt behövande. DET vore en skam om man nu har ett hjärta på riktigt, bortom politiska slagord.
    .
    Föräldrar som tar sina barn till Sverige gör ett medvetet val att ”chansa” och se om det går vägen att strunta i svensk lagstiftning. Vill vi uppmuntra sånt så att fler föräldrar använder sina barn som murbräckor?
    .
    Oavsett om ”papperslösa” avstår från att ansöka om uppehållstillstånd för att de vet att de saknar giltiga skäl, eller av andra orsaker, så undergrävs ju avvisningsbesluten om det är ”inhumant” att verkställa dem. Då får Wirtén vara hederlig nog att förklara hur fri invandring ska finansieras.

    Mvh
    Anders Wester

    • Hej, Anders, och tack för kommentar! Jaså, det var den kommentaren som inte gillades av SVT Debatt. Jag kan inte se någon anledning till att enligt SVT Debatts officiella kommenteringsregler radera den. Jag hann läsa din kommentar och även besvara den men såg då inte att den hade så många gillanden. Jag antar att även min svarskommentar raderades; det fanns nämligen många ”guest-diagonaler” i kommentarspalten ett tag igår innan den städades fram emot kvällningen så att det inte skulle synas hur mycket man raderat. Folkfienden SVT:s medarbetare borde verkligen skämmas men jag tror inte någon där gör det, så låg är nivån.

      Fortsätt bomba på med sanningen, Anders, särskilt på de ställen där den är minst välkommen såsom t.ex. SVT och SR. Universums båge är som bekant böjd mot sanning och rättvisa som pastor James David Manning talar om i följande Manning-rapport; jag svarade Peter Baums missuppfattningar på SVT Debatt igår med att även länka till denna rapport vilket naturligtvis resulterade i ännu en raderad kommentar.

      Bästa hälsningar,
      Magnus

      • Tack själv för stöttande svar! Lycka till själv med debatten! Om det är till någon ”tröst” raderar de nog vissa av dina inlägg (t.ex. om Obama) pga att det avviker från artikeltemat snarare än att de inte skulle vara intressanta. Men jag vet ju av egen erfarenhet att det inte alltid räcker att hålla sig till temat.

        Angående antalet ”gilla” på mitt inlägg – du såg nog min artikel när jag hade lagt ut den för andra gången. Då hann den inte få så många ”gilla”.

        Det är minst sagt märkligt med vänsterdominansen hos SVT och SR. Smått otroligt faktiskt att det får fortgå i ett demokratiskt samhälle. Jämför exempelvis Axess helt opolitiska kulturprogram, med SVT:s Kulturnyheterna, där man kan räkna sekunderna i varje avsnitt innan det opartiska uppdraget sviks genom diverse politiska budskap. Tänk förresten om ”högern” fick ett par dar i veckan, till att börja med, tex Lars Adaktusson, Susanna Popova, Johan Lundberg, Marie Söderqvist Tralau – det finns många ”till höger”, som idag bara får titta på, medan vänstern behåller sina utsända nyhetsreportrar i tex USA och Europa. Man undrar ibland på vilka kriterier folk anställs på SVT. Det är knappast de vassaste knivarna i lådan, däremot har de rätt partifärg. 😉

      • Tack, Anders! Modereringen har på senare tid haft allt större fördrag med mina Obama-kommentarer; det var annorlunda 2008, då åkte de väck med blixtens hastighet vilket var en kuslig och nästan overklig erfarenhet hur helt i händerna på The long-legged mack daddy SVT tycktes vara.

        Angående Axess är jag tyvärr inte så imponerad av de namn du räknar upp. Jag gav mig ju naturligtvis som en hök på Axess 2008 för att testa deras förhållande till sanningen om den enorma politiska korruptionen i USA och tvingades konstatera att Axess var lika mycket en del av den ”monolitiska och hänsynslösa konspirationen” som t.ex. SVT. Sanningen är inte alltid så populär, varken på vänster- och högerkanten.

Kommentera

