Justitieombudsmannen nästa

Som väntat kunde inte Granskningsnämnden för radio och TV motivera eller diskutera sitt korrupta beslut att inte pröva min anmälan av Sveriges Radios Ekot för att Ekot i sin rapportering om USA utelämnat den viktiga informationen att Obama är olaglig som president och att nyhetsprogrammet därmed brutit mot radiolagens krav på saklighet.

Granskningsnämndens vice ordförande, Henrik Jermsten, som ensam fattade beslutet att inte pröva min anmälan, är en före detta punkrockare i banden DT and The Stoodes och Easy Action, numera ledamot av Högsta Förvaltningsdomstolen, ledamot i nämnden för Valmyndigheten, tidigare rättssakkunnig och kansliråd på Justitiedepartementet. Han lät Granskningsnämndens föredragande jurist Lottie-Ann Lindström meddela att om jag inte var nöjd med deras myndighetsutövning är det Justitieombudsmannen jag bör vända mig till. Idag har jag således till slut lämnat in min anmälan av Granskningsnämnden för radio och TV till Justitieombudsmannen. Låt oss se om sanning och rättvisa har bättre framgång där.

Mera om bandet The Stoodes och Henrik Jermstens därstädes intellektuella omgivning i början av 1980-talet kan man läsa på http://www.stoodes.com. Rekommenderas. Henrik Jermsten finns där omnämnd under smeknamnet ”2meter”.

Kommentera

